15 Ocak 2010 Cuma

Manga'nın şarkısı hangi dilde olacak?

Şebnem Ferah mı, Emre Aydın mı yoksa Manga mı derken geçtiğimiz günlerde erovizyona bu sene ülkemiz adına Manga'nın katılacağı açıklandı.

Şimdiyse başka bir soru var akılları meşgul eden.

Manga erovizyona Türkçe bir şarkıyla mı katılacak, yoksa İngilizce bir şarkıyla mı?

Sonuçta kimse öyle algılamasa da bu bir müzik yarışması.

Benim bildiğim kadarıyla da müziğin dili yoktur.

Ancak siyasi üstünlük, ülkelerin reklamı gibi bir sürü müzikle ilgisi olmayan kriterler açısından bakıldığında söylenecek şarkının hangi dilde söyleneceği de gündeme oturabiliyor bir ülkede, sanki daha büyük sorunlar yokmuş gibi!

Gelelim biz en büyük meselemize! Bana sorarsanız Türkçe bir parçayla katılır yarışmaya Manga. Çünkü zaten bu dille bir çok yabancı müzik kanallarının verdiği ödüllere nail olmuş bir grup Manga. Üstelik onların izledikleri yol,hayat felsefeleri de bu seçeneğe uygun bence.

Müziğinde bir şeyler anlatmayı hedefleyen, bazı işe yaramaz kesimlere şarkılarıyla yüklenen, müzikle beraber felsefeye de ağırlık veren bir grup. Bilinçliler. Ülkelerinin nereye gittiğini fark ediyorlar ve bunu cesaretle dile getirebiliyorlar.

İşte bu sebeplerden dolayı Türkçe söylerler diyorum ben.

Türkçe'yle tüm dünyaya baş kaldırırlar ve iyi bir dereceyle ülkeye geri dönerler.

Tabii komşularını ya da yandaşlarını çok seven ve bunu her fırsatta göstermek isteyen ülkeler işin içine bir çomak sokmazlarsa!

Bu müzik yarışmasında böyle şeylerin yaşanmayacağını bilsem hangi dille söylerlerse söylesinler diyeceğim ama siyaseti her yere karıştırmadan yapamadığımız için(tüm insanlık olarak)Türkçe söylesinler. Onlar zaten kendilerini böyle kabul ettirdiler. Düşünce tarzlarının da bu yönde olduğunu düşünüyorum.

Ama İngilizce'de söyleseler müziğin hakkını verecklerine inanıyorum. Şimdiden gruba başarılar diliyorum.

1 yorum:

  1. çok güzel bir yazı katılıyorum.

    bence de grub kendisi karar vermeli etki altında bırakılmamalı.

    YanıtlaSil