18 Ocak 2010 Pazartesi

Eğitim şart!

Referandum süresi 120 günden 45 güne düşürülecekmiş. Keşke daha az bir süreye düşürülebilse. Keşke her anayasa değişikliği referandumla gerçekleşebilse. Halk demokrasiye bire bir katılabilse.

Ama bizim ülkemiz için hayal bu! 4 yılda bir yapılan seçimlerde bile bir dünya rezillik yaşanırken sık sık yapılması planlanan referandumda nelerle karşılaşrız bilemiyorum.

Yanlış sayılan oylar, satın alınan oylar, başkasının yerine atılan oylar...

Bizim ülkemiz bunlara alışık. Kapılara gelen beyaz eşyalara, kömür yardımlarına, erzak yardımlarına alışık.

Referandum başka, seçim yok, kararlar onaylanıcak diyorsanız; bununda normalden daha farklı olacağını düşünmüyorum.

Yapılan referandumdan düzgün sonuçlar alınacağını düşünmüyorum. Çünkü yine oyunu satabilen eğitimsiz insanların elinde olacak kararlar.

Dağdaki çobanla eğitimli insan polemiği yaratmak değil amacım; sadece oyların niteliğinin değil niceliğinin aynı olduğunu belirtmek istiyorum bu kişiler arasında.

Belli bir görüşü olmayan, eğitim seviyesi düşük insanların oy vermesini engelleyemeyiz. Ama insanlar arasındaki eğitim uçurumunu azaltabiliriz. Azaltmalıyız da.

Çünkü başka türlü sağlıklı bir demokrasi sağlanamaz. Herkes en çok yardım yapana oy vermeye ya da kocasının, babasının doğru bildiği yanlışları sürdürmeye devam eder.

Herkesin kendi kararını verebilecek bir seviyeye gelebilmesi, demokrasinin işlemesi, ülke için sağlıklı kararlar alınması için eğitim şart diyorum.

Ve ilk önce eğitim sorununun çözülmesini bekliyorum referandum süresini 45 güne indirmek isteyenlerden.

Nitelikli katılım sağlamak istiyorlarsa eğitim şart, eğitim sistemni düzeltmeleri şart!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder